Ariq ke Taska

Posted on Isnin, Mei 03, 2010 by sYaFiQa

Salam...
Hari ni 1st day Ariq ke taska. Ummi yang antar Ariq ke Taska. Ummi risau sebenarnya nak antar Ariq ke taska. Ummi x pernah tinggalkan Ariq pd org yang Ariq x kenal. risau Ariq nangis n xleh nk bergaul dgn budak2 lain. Malam td Ariq sgt2 ceria. Dia sgt manja ngan Ummi. buat Ummi makin sayu nk antar Ariq ke taska. (Sblm ni Ariq duk ngan tok cik)

Ariq mcm x sabar2 nak ikut Ummi naik kete. Dia sibuk tunjuk kat kasut dia tanda nak pakai & ajak Ummi gi jalan. (sedey tul) Ummi cakap xyah pakai la sebab kita naik kete....

Masa sampai kat nursery, kak Da sambut kami. Ummi tunggu nak tengok reaksi Ariq camner. Kak Da amik Ariq tp dia nangis. Ariq mmg takut ngan org yang dia tak biasa. Ummi cakap kena tgu jap nanti baru dia leh biasekan diri. Ummi pujuk2 dia main ngan kawan2 baru nye. Ade sorang budak laki yang baru masuk juga. duk menangis jer. sian dia. Ummi terbayangkan Ariq...huhuhu...

Ariq bangun melihat2 kat sekitar taska tu. mengintai2 kat bilik2. Dia masih takut2... masa dia menilik2 gambor kat dinding taska tu, Ummi senyap2 keluar dgn cepat. Ummi berdoa harap2 Ariq x nangis. Ummi mmg x leh tengok Ariq nangis. Menitik gak air mata Ummi masa lam kete teringatkan Ariq..

Kul 11 lebih Ummi kol Kak Da...tanya pasal Ariq. Dia kata Ariq ok... Duk main n x nangis. lega la sikit....


Ariq dah pandai...jom layan gambar dia baca buku...

Ariq suka betul baca buku ni ngan Walid.....hehehe...

1 tukang komen:

Bapis says:

That's my boy.. kecik2 dah jadi ulat buku... harapan bila besar nanti dapat jadi pemimpin yang soleh..

Penaja Bersama.....